Wednesday, November 24, 2010

You Shall Rise



In 2007 Mattafix released this song, "Living Darfur", to raise funds and awareness of the situation of the war stricken, torn and suffering people in the western parts of Sudan. The video was shot in eastern Chad on the border of Darfur and was funded by Mick Jagger. More than 200.000 people have died in the conflicts and over one million have been forced away from their homes. Whole villages have been burned and the UN have accused pro-government Arab militia for ethnic cleansing against non-Arab locals.

What's going on in Darfur has been called genocide, although too few people are aware of the seriousness of the situation. My heart is breaking for the suffering people that have lost their families and friends, forced away from their homes and suppressed by the government. It's unbelievable that something like this can happen today. We've said "never again" so many times that words turned empty. We don't need more words, written agreements and peace talk. What we need, is action.

2 comments:

Louise said...

Igår såg jag en dokumentär som heter "Rough Aunties" på svtplay. Vet inte om du har sett den, annars rekommenderar jag den! Den handlar om en organisation för sexuellt utnyttjade barn och våldtagna kvinnor i Sydafrika, ett ämne som jag ömmar mycket för. Jag var förstörd efteråt. Men ändå, tanken på att varje dag så finns det en våldtagen kvinna eller ett utsatt barn som får motta villkorslös kärlek och omtanke, för första gången kanske, och lära sig att de har ett människovärde, känns rätt fantastiskt.

Meme said...

Åh, då ska jag kolla upp den direkt och se den ikväll. Tack för tipset! Jag blir också väldigt berörd av att se godhet mitt i all ondska. Bara tanken på det får mig att få gåshud och jag hoppas att jag en dag kommer få vara del av en organisation som verkligen gör nytta, även om det "bara" är lokalt.

Det är så himla kul att veta att det finns människor som du, som har ett genuint intresse av att förändra världen. Mer sånt!